>

Angka Kegendotan

Rise Of Planet Of The Apes

Monyet, Beruk, cimpanzee atau yang seangkatan dengan spesis-spesis monyet ni sangat pandai memanjat pokok untuk ambik buah. Tapi ade gak segenlintir manusia ni membuat sesuatu eksperimen menggunakan monyet. Kali ni aku bukan nak cerita pasal beruk ni pandai panjat pokok tapi nk cerita pasal movie Rise Of The Planet Of The Apes.

Sejak kecik lagi aku minat dengan monyet ni, sebab bagi aku monyet ni pandai. Kita suruh dia panjat pokok amek buah pas 2 kite bagi dia upah. Kan ke tolong menolong namanya plus mengikut kalendar cina aku lahir tahun monyet mungkin sebab tu gak aku suke monyet kot. Hehe.


Berbalik kepada review movie ni. Ia mengisahkan tentang manusia yang nk wat kajian untuk pesakit-pesakit alzheimer. Alzheimer adalah penyakit nyanyuk atau seseorang itu mudah lupa tentang perkara-perkara yang baru dia buat tapi ingat pada masa lampau. Pesakit Alzheimer ni selalu keliru, cepat marah, aggresif dan lain- lain la. Da macam doktor plak aku terangkan pasal penyakit ni. Berbalik kepada movie ni, manusia-manusia ni cuba nak buat penawar untuk penyakit ni, tapi diorang cuba kat beruk dulu untuk tengok kesan dia.

Ternyata Beruk yang tidak mempunyai akal ni menjadi bijak. Pandai minum susu botol lagi. Masa beruk ni kecik comel gila tu, terasa nak bela seekor je. Pegi mana-mana hutan carik anak monyet then bawak balik, tak yah bayar. hehe


Ha ni gambar masa beruk ni baby. Cam teringin je nak bela 1. hehe. beruk ni nama dia Ceisar. kalo aku yang bela aku bg nama-nama melayu sikit, Piot ke Teot ke. Unik sikit. hehe. Bila dia besar dia mula nak tahu kenapa orang tangkap beruk-beruk ni untuk kajian. Dan Ceisar ni la yang mengetuai semua spesis beruk yang teraniaya. Berjaya kah Beliau dengan misi membebaskan beruk- beruk yang lain?? Atau Matikah beliau?? Apa lagi. Ayuh beramai-ramai kita serbu pawagam yang berdekatan untuk melihat cerita RISE OF THE PLANET OF THE APES. Overall 4 Bintang Setengah

P/S : Mereka menanti anda di pawagam. TEAM APES juga Bole kasi SENGATTT eh silap leh kasi gigiiittttttan yang boleh putuskan jari. hehe

0 budak gendot cube komen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers