>

Angka Kegendotan

Perang Celop.. Peng3!

Hai bertemu kita semula di sesi "Oh! Machomil Tgk tv je kejenye" Sepanjang aku cuti ni, aku menghabiskan masa tengok tv je lebih. Haih! ape la nak jadi kan. Tapi takpe, start kelas semula aku susah sikit nak berbloging2 ni. HEHE.

Nak dijadikan cerita ade satu hari tu aku ade tgk telemovie PERANG CELOP. Mula-mula aku bace info macam malas nak tengok. Al-Maklum la tajuknye perang celop, celop ape? Nini coklat Celop aku tau la, yg adek aku selalu beli dan aku yang menghabiskan. Korang tau x Coklat celop tu. Ala yg ade lagu camni. "NINI COKLAT CELOP, NINI COKLAT CELOP, RASA KACANG STRAWBERRI, SUNGGUH ENAK SEKALI, NINI... NINI!!" Ha taw tak lagu ni? lagu ni takde kat Anugerah Juara Lagu atau pun Anugerah lain-lain. Tapi ade kat iklan mase dulu. (KANTOI! aku hafal lagu iklan kan? HEHE)

Aku tak pernah beli Coklat celop ni. Selalu adek aku je beli dan aku yang aku makan lebih. HEHE

Ok cite celop-celop ni mengisahkan Zafrul yang mengambil alih kerja kawan dia Berniaga celup-celup. Kepada sesiapa yang tak tahu apa itu celup-celup. Ala yang cucuk-cucuk tu. Fishball cucuk, bukan tapi ball cucuk takde la mahupun dragon ball yang ade 7 biji kesemuanye. Eh? Mengarut ape plak aku ni. Disebabkan Zafrul ni pon dah takde kerje n kawan die kena balik kampung untuk uruskan pertanian jadi dia pon tolonglah kawan dia ni.

Zafrul ni takde pengalaman buat kerja-kerja ni. Jadi dia pon buatlah macam-macam cara nak panggil customer sebab ade saingan kedai celop-celop yang lain kat sebelah dia tu. Siap nyanyi la, buat promotion tiket bola percuma la. Haih! kalo ade kedai celop-celop macam tu kat sini. Aku la customer tetap sebab dapat macam2 hadiah la katekan. HEHE

Tibe-tibe rase lapar la plak. HEHE

Ok. Selepas aku tengok cerite ni aku pon berfikir la kan. Kalo buat bisnes ni ok gak. Pegi mane2 yang jual celop-celop kt tmpt borong then jual. Baru aku terfikir camne lak dgn bnde yg nak masak ni. Mane nak carik, then bile tanye mak. Ha! nak berniage celop2 lak ke? Reti ke? Ade lesen ke. Taw ke wat sos yang sedap...Haih macam2 soklan la plak. (-_____-) Kalo ikutkan pemikiran aku. celop je la kt dalam cerek dan sos plak belajar la dengan MASTERCHEF. Tak gituh? HEHE

Rendam celop-celop dalam ni je la.. Boleh?

P/S: KALAU AKU LAH YANG MENIAGA ALAMATNYE KEDAI AKU LA PALING PELIK. HEHE

2 budak gendot cube komen:

Ariena Hisham said...

Apa yang nak dipelikkan? Belum cuba belum tahu. Haha :D

R Machomil said...

Nanti Ariena mesti datang makan ok? HEHE XD

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers