>

Angka Kegendotan

Review Suatu Malam Kubur Berasap


Permulaan tahun 2012 aku mula menonton filem Suatu Malam Kubur Berasap (SMKB). Phewit! Macam tak percaya aku boleh tengok cite antu kt wayang. Habes je final exam aku pergi wayang untuk release tension. Disebabkan guna tiket free, jadi aku kena tengok filem yang ada star je. Filem SMKB ni lak aku pilih.

Berdasarkan daripada Housemate aku cakap movie ni mcm gempak walaupon diorang tak pergi tengok. Alih-alih aku yang pergi tengok.

Movie ni sangat2 la kelakar kalo korang tak percaya nanti korang tengok. Kelakar la sangat kan. Sampai aku tak tahu mana nak gelak.

Mengisahkan Angah rajalawak sebagai penggali kubur, cacat lak tu. Kesian dia. Azrol rajalawak sebagai Driver lori, yang sengau. Along rajalawak seorang kutu rayau yang pelat, dan ketiga-tiga sahabat ni tinggal kat kampung angan tak sudah. Bila diorang cakap besar je akan ade hantu datang, kemudian tup tup xde penyudah untuk satu kisah. Lama gak la aku tunggu tang mane yg tajuknya kubur berasap tu. Berasap-asap aku keluar dari wayang wei. Cam asap fogging weh.

Bile dipikir2 kan balik dulu aku ade beli buku ujang dapat percuma cd Dah Tegor dah. Seakan cerita ni aku rase. Haih! sorry to say cerita ni takdapat menambat hati aku. Kebanyakkan plot tergantung dan keseluruhan cerita ni aku bg 1* of 5*. Aku hanya menyuarakan pendapat aku. Mungkin pendapat korang best. =D

0 budak gendot cube komen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers